Álomidő - a tudatos álmodásról

Hogy inspiráljon. Téged. Engem. Trükkök, tapasztalatok, élmények. Mert megtanulható. Lehetséges úgy elaludni, hogy közben tudatodnál maradsz, és amikor álmodni kezdesz, tudod, hogy épp álmodsz. És akkor... Bármi. Csak így egyszerűen: bármi, amit képes vagy elképzelni. Olyan valóság mint a "kinti", csak szót fogad neked. Mit szeretnél? Mi a három legféltettebb vágyad? Nem baj, ha lehetetlen. Nem baj, ha sose mondanád el senkinek. Utakat keresek arra a bolygóra, ahol az utazót élete legkülönösebb bulija várja. Érzed? :-) Jössz? :-)

Utolsó kommentek

  • álomontológus: Sziasztok! Nem tud valaki Záporról? Én nem voltam tagja az Álomműhelynek, de érdeklődve olvastam ... (2012.09.21. 14:31) Berobbanás
  • kergezerge: Ezt most hirtelen nem olvastam végig, csak erre guglizódtam, majd visszatérek, most csak annyit sz... (2012.04.05. 16:27) Képek, tisztelet, játék (ismét :-D )
  • Zápor.: Jó, jó, jó!! :-) Próbálkozz vele, Fortis! Örülnék ha láthatnám az álomrajzaidat! Az se baj, ha csa... (2011.09.05. 11:46) Képek, tisztelet, játék (ismét :-D )
  • fortisbarat: Nekem tetszetősek ezek a rajzok . Na csak a kézügyesség , azzal van számomra a baj . Kétbalkéz :) ... (2011.09.03. 15:46) Képek, tisztelet, játék (ismét :-D )
  • fortisbarat: Hú aztamindenit , de jó ez a kép ! És az álom maga is . Ezt a képet te festetted ? Nagyon tetszik ! (2011.08.24. 06:57) Zöld-arany falu és kerekasztal
  • Utolsó 20

..az mi csak őnmagával és eggyel vóna osztható..

2010.08.12. 15:06 Zápor.

 

  •  Látom kinyitni egy jellegzetes színű, bármelyik falra odaképzelhető ajtót. Az ajtó egy kocsmafélébe nyílik, ami olyan, ahogyan ő berendezné, és épp azt / azokat találja ott, akivel kedve van találkozni. Mit adnék érte, hogy picire kuporodhassak a sarokban, és hallhassam egy-egy sör mellett Szerb Antallal beszélgetni...

Senki élő ember fiának nem tartozom számadással, csak a dücsőségben uralkodó, felette kegyes és jóságos Urunknak, Atyánknak, ki előtt mindenek mezítelen és nyilvánvaló, mégis hogy hajnalok hajnalában az minemű régirég ködországbúl megérkezék, mellyben éjen kóborlunk hún fénes princepsként, hún kotor eb képiben, megérkezék, hogy irdatlan gyehennás keleti német demokratikus vekkerem, melly mint böhöm indignált bakmacska trónol vala foszforeszkáló ződ lidérc-szemekkel az éjjeli szekrényen, cseregni kezde azon sátáni neszekkel az kiktűl bármi Isten félő teremtménynek szíve összemegy, eszébe vöszi bűnjeit és porszem voltát, s alitja, váratlan nyugalommal, hogy mast akkor ütt hát ultima hora, de hogy még ez se, nem es utolsó, csak e réttentő keleti német demokratikus óra, az mi ütt, akkor röviden álom és éberlét érdes mezsgyéjén billegve hogy addig es ne kellene elhagynom alvó vackom pára-meleg védbástyáját, pepecselve sorba vőm sorjázó teendőimet, gondoskodásom fénkörébűl nem engedve gyanakozó házi nénim gyanakozását es, midőre mégis, mégis, mégis kénytelen lelkifurdalással nagyságos, szegin Kéri Márton uramra gondolok vala...

Esterházy Péter. Foglalkozása: örömforrás.   Virtuóz.   Szívem csücsökje.

Kimondója azon dolgoknak, amiket én is szívesen kimondanék, ha tudnék. De:

1.: Vagy nem tudom szavakba önteni, mert csak érzem, pedig Igen! igen! Pont ezt akartam mondani!  Pl. a szavak "valódi" jelentéséről. (Ízelítő: itt)

2.: Vagy nem tudok olyan szívbemarkoló, sorozatos esztétikai orgazmust okozó módon bánni ezzel a lenyűgöző hangszerrel, amit Ő oly könnyed eleganciával szólaltat meg újra és újra.

Hajónk lassú ingással bútt oda a sűrű jövőben, a hallgatag, mindentudó férfi fenyegetőn megsüvegele münket s mü ügyefogyottan viszonzánk, adj’ Isten. Nem ösmerénk utunk irányát, nem es mi leszen velünk, mi várna ránk és mivé válnánk mü...

Véglegesen akkor vett le a lábamról, mikor letöltöttem a rádió hangtárából egy - talán svéd -  mesét, 10 - 15 estén át adták, folytatásokban, és a 4. rész környékén jutott eszembe, hogy "Mennyire szívmelengető, értelmes, barátságos hangja van ennek a színésznek, aki olvas, legközelebb meghallgatom, ki ő." A következő résznél nem ugrottam át a bevezetőt, és majdnem leestem a székről. :-D Esterházy Péter, A kortárs magyar író, egy ismeretlen, kitudjaki által írt mesét olvas fel a Magyar Rádióban, ki tudja, mi okból; azoknak a száma, akik tudnak az egészről: statisztikailag 3,5 fő... :-DD Én meg nem ismerem meg a hangját. :-D Szééép... Na igen, itt váltam végérvényesen rajongóvá: a mesefelolvasásnál.

És most: Tudatos álom. A kérdés adott. Kíváncsi vagyok az ötleteitekre. (Ezúton kérem, hogy ide, ehhez a bejegyzéshez csak a kérdéshez kapcsolódó kommenteket küldjétek, köszi!)

MIRE HASZNÁLNÁ, ha amikor csak akar, bármelyik elalvása során képes lenne szilárd, tiszta, szófogadó TÁ -ba lépni?

  • Megjelenhetne a félig megírt történet terében, amin épp dolgozik, akár megfigyelőként, akár valamelyik szereplő bőrébe bújva, és csak hagyná, hogy életre keljen a könyv, hogy csak úgy megtörténjenek a dolgok..
  • Adott helyzetről, korszakról olvasás, vagy filmnézés után megmártózhatna abban a valóságban, hogy még jobban érezze a kort, valóban a saját bőrén.

Najó, nem lövök le több lehetőséget, Ti jöttök! :-)

A szobrok, komoly dücső férfiak, mereven végig mérének. Nem szívesen löttem vóna a bőrömben! Hanem aztán az kirűl ezt legkivált ámodni sem lehetett, állam alapító Szent István szigorúan elmosolyodik vala.

14 komment

Címkék: mire használná

A bejegyzés trackback címe:

https://tudatosalom.blog.hu/api/trackback/id/tr462217135

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

fortisbarat 2010.08.12. 20:41:23

Mondjuk arra használnám ezt a nagy lehetőséget , hogy utazhassak az időben .
Megkeresném Jézust és megbámulnám csodás tetteit .Talán még meg is szólithatnám .
Alkotnék egy dimenziókaput amin ha átlépnék testetlenül fedezhetném fel a jelent a múltat és a jövőt , ellátogatnék idegen világokba , a tengerek mélyére hegyek csúcsára .
Lenne egy hely valamiféle kellemes , egy rét szép virágokkal , ahol azok jelenhetnének meg , akikkel találkozni szeretnék . Lehetnének ezek emberek , angyalok , elhunytak lelkei , kívánságra .

Zápor. 2010.08.12. 21:24:54

@fortisbarat: Okés, inspiráló, amit írsz.
Itt, ez a játék most arról szól, hogy szerinted mire használná Ő. Az adott, épp feldobott illető. Mondjuk, ha elképzeled, hogy Esterházy P. vagy, az ő életét éled, az ő ízlésével, érdeklődésével? Szóval, mit tenne ő? És Stephen Hawking? (másik bejegyzés), és Nagy Sándor? Chewbacca?....

fortisbarat 2010.08.13. 09:09:53

Ha Stephen Hawking helyében lennék :
-Tudatos álmomban egy fénygömbbé válnék és úgy járnám be a kozmosz zegét zugát .
-Madárrá válnék és élvezném a szabadesést ,sziklafalak mentén repülnék és az éjszakai sivatagi égbolton .

theofil 2010.08.18. 08:37:45

Nem is merem megpendíteni, hogy én mire használnék egy daliás tudatos álmot...ti olyan emelkedettek vagytok...úgy átjár bennetek a lelki szépség....
Én baromi földhözragadt vagyok.

Zápor. 2010.08.19. 23:24:21

@theofil: :-DDD Nyugi, ez nem emelkedettség, nem kell megijedned, ez csak sznobizmus. :-D A földhözragadt ötletek is minimum annyira érdekelnek, mint a hatásvadász romantikusak! Csupa fül (szem) vagyok...

theofil 2010.08.20. 08:00:03

Zápor, ugye tudod, hogy én kuszkusz vagyok, csak ez a név itt már foglalt volt.....

Én szeretek hülyéskedni, mint ahogy látod!

Zápor. 2010.08.20. 11:41:35

@theofil: Igen, tudom. :-) Én viszont komolyan mondtam, hogy oszd meg kérlek a kevéssé emelkedett javaslataidat is..

theofil 2010.08.20. 12:24:01

Megosztanám a tapasztalatimat ha lennének.
De nincsenek momentán.

Vannak vágyaim: ezek az anorexia nervosában szenvedő pénztárcámra vonatkoznak!

stalker-hacker 2010.08.31. 18:50:11

T. Á.-ban bármivé átváltozhatsz. E. P., ahogy ismerem, szerintem átváltozna a magyar nyelvvé magává. :)

stalker-hacker 2010.09.03. 09:05:11

részemről a szerencse!

fortisbarat 2010.09.03. 11:11:10

@stalker-hacker: Micsida egy gondolat !! :) Átváltozni egy nyelvvé ? Persze nagyon ötletes !

JoAnn (törölt) 2010.09.06. 23:06:22

Még nem nagyon kapisgálom a dolgot ,itt írhatok én is ? Vagy csak kinn a falon ?Pedig vannak ,érdekes álmaim .Legalábbis nekem érdekesek ,ja ,és repülök. Álmomban.

Zápor. 2010.09.07. 02:50:44

@JoAnn: Szia!
A többiek a legelső bejegyzés alá szokták a saját tudatos álmaikat leírni. ide:
tudatosalom.blog.hu/2010/04/14/kostolonak_a_buszsofor_es_a_terido_kapu
Alapvetően oda írj, ahova jól esik. :-)

Ez, ahol épp kérdezted, kivételesen pont az a hely, ahová CSAK a bejegyzés kérdésére adott válaszokat igyekszem összegyűjteni. (Konkrétan: Hogy Esterházy Péter mire használná a szilárd, bármikor előidézhető tudatos álmodás képességét, ha rendelkezne vele.)
süti beállítások módosítása