Álomidő - a tudatos álmodásról

Hogy inspiráljon. Téged. Engem. Trükkök, tapasztalatok, élmények. Mert megtanulható. Lehetséges úgy elaludni, hogy közben tudatodnál maradsz, és amikor álmodni kezdesz, tudod, hogy épp álmodsz. És akkor... Bármi. Csak így egyszerűen: bármi, amit képes vagy elképzelni. Olyan valóság mint a "kinti", csak szót fogad neked. Mit szeretnél? Mi a három legféltettebb vágyad? Nem baj, ha lehetetlen. Nem baj, ha sose mondanád el senkinek. Utakat keresek arra a bolygóra, ahol az utazót élete legkülönösebb bulija várja. Érzed? :-) Jössz? :-)

Utolsó kommentek

  • álomontológus: Sziasztok! Nem tud valaki Záporról? Én nem voltam tagja az Álomműhelynek, de érdeklődve olvastam ... (2012.09.21. 14:31) Berobbanás
  • kergezerge: Ezt most hirtelen nem olvastam végig, csak erre guglizódtam, majd visszatérek, most csak annyit sz... (2012.04.05. 16:27) Képek, tisztelet, játék (ismét :-D )
  • Zápor.: Jó, jó, jó!! :-) Próbálkozz vele, Fortis! Örülnék ha láthatnám az álomrajzaidat! Az se baj, ha csa... (2011.09.05. 11:46) Képek, tisztelet, játék (ismét :-D )
  • fortisbarat: Nekem tetszetősek ezek a rajzok . Na csak a kézügyesség , azzal van számomra a baj . Kétbalkéz :) ... (2011.09.03. 15:46) Képek, tisztelet, játék (ismét :-D )
  • fortisbarat: Hú aztamindenit , de jó ez a kép ! És az álom maga is . Ezt a képet te festetted ? Nagyon tetszik ! (2011.08.24. 06:57) Zöld-arany falu és kerekasztal
  • Utolsó 20

Inception - Eredet

2010.07.23. 23:25 Zápor.

1.: Mutatott olyat, amilyet még soha életemben nem láttam?

Igen.

2.: Hallgatag, egyedül sétálós, elgondolkodós kedvem volt, miután kijöttem?

Igen.

3.: Jutott eszembe film közben egy villanásra is, hogy nem vettem kukoricát?

Nem, nem, egy kicsit se. :-)))

Nemrég értem haza Pestről, teljesen véletlenül úgy alakult (szeretem az ilyen véletleneket :-)), hogy semmit sem tudtam a filmről, a témáját se, csak a "Ha szerinted jó lesz, üljünk be, ne is mondj róla többet!" - módszerrel, egyszer csak benn ültem egy egész jó TÁ -ról szóló sci-fi -n. (Ha véletlenül erre jársz: Köszi, köszi, köszi! :-))))))))

Így, derült égből, minden előzetes infó nélkül nagyobbat üt az élmény. :-))) Nos, szubjektív benyomások:

Érdemes. Elvetemült ínyenceknek esetleg így: ajánló, előzetes beszélgetés és (főleg!!) kritika olvasás nélkül, nagy mozi, nagy terem, első pár sor. Érdemes, mert kedvet csinál. Meg mert elgondolkodtató. Meg mert használható tudástesztelésre is, tele van tényekkel, némelyike igaz, némelyike hamis, lehet mazsolázni. Persze, mindenki orrba - szájba fogja kritizálni, úgyhogy aki igazán tiszta élvezetre vágyik, annak esetleg érdemes minél hamarabb beülnie egy moziba, és zen szellem - kezdő szellem stílusban átadnia magát a hatásnak, meg a film által kiváltott gondolatainak. Megéri először természetes valójában átélni az élményt, és elég később szétcincálni szakmailag. :-)

Olyan érzésem van, hogy kaptunk még egy (nyilván felnagyító, mitológiai léptékkel szemlélő), felnőttmesét, mitológiai rendszert, szemüveget, ami visszacsempészi a szénsavat az álmodásba, ha már kezdett leülni a pezsgés. Néha jó az ilyen. Az ausztrálok "álomideje", Castaneda, Jung meg a kelet európai sámánálmok mitológiája mellé most egy kis DiCaprio. :-) Gondolkodás-rugalmasításra.

Aki vállalkozik rá, annak kellemes szórakozást, élvezetes elgondolkodásokat és minél több friss ihletet!

 

2 komment

Címkék: trükkök összefüggések

A bejegyzés trackback címe:

https://tudatosalom.blog.hu/api/trackback/id/tr62172093

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

fortisbarat 2010.07.27. 12:02:00

Megnéztem a filmet .Egyenlőre nem tudok rá mondani semmit .Érdekes egy gondolatokat emel a felszínre . De mindenek ellenére , a tudatos álomban csak azt tartanám a leg fontosabbnak , hogy az ember tisztában van azzal , hogy álmodik .
Elmesélnék egy valóság tesztet , ami viszont ellent mond ennek .

A ráhangolódás végett régebben elég sokat használtam a valóság tesztet , amivel meggyőzhetem magam , hogy ébren vagyok e , vagy álmodom . Ennek a beidegződés volt a lényege , hogy az álmok síkján is felmerüljön bennem ez a teszt . Meggyőzni magunkat éber állapotban arról , hogy álmodunk , ez nem túl bonyolult feladat , könnyen beadhatjuk magunknak , és ennek ellenkezőjét is mikor arra kerül a sor , hogy visszatérítsük tudatunkat .
Mindenek ellenére egyszer megtörtént , hogy elveszítettem a kontrolt a valóság tesztben és alig sikerült meggyőznöm magam , hogy amit átélek a valóságunkban van . Nem nagyon szeretem ezt a valóság kifejezést , mert az álmok is egyfajta valóságok , legalábbis így tartom , jobb ha inkább ébrenléti állapotnak nevezném , ami ebben a pillanatban is van .
Szóval megkezdődött a meggyőzés az ébrenléti állapotrol . Hátra fordúltam és ha háromig elszámolok , jönnie kell egy vonatnak .Ha ébren vagyok , akkor nem fog jönni . Egy , kettő , három , és erre megjelent a vonat , ami ezen a felüljárón nem is jár olyan sűrűn , vagy legalábbis ritkán látom . Oké semmi baj , gondoltam , több mint 30 fok meleg van , ha oda érek ahhpz a távolabbi villanyoszlopig , ami kb 200 méterre van , ha ott lesz a mikukás , akkor ez egy álom , ha nem lesz ott akkor ébren vagyok . Lassan oda is értem és már vigyorogtam , mert sejtettem persze , hogy nyár közepén nem mászkál erre a Mikulás +30 fokban . De leesett az állam , mert a Miki bizony ott volt , ott vigyorgott a villanyoszlopon , egy plakátról , amit csak közelről láthattam . Kicsit megszédültem , mi a fene történik , lehet mégis csak álmodtam ? Akkor jött az utolsó kétségbeesett kisérlet , ha álmodom , felugrok magasba és akkor el fogok repülni . Háromszor is megpróbáltam , de mindig visszazuhantam . Na igen , akkor mégis csak ébren vagyok , és az egészen egy nagyot mosolyogtam .
Ui :-ez munkába menet volt , mi lett volna ha kiderül , mégis csak álmodom . Félelmetes lenne belegondolni , mikor az ember elveszíti a kontrolt , és nem tudja megkülönböztetni az ébrenlétet az álomtól .Bár megtörténhet , ahogy azt a filmben is láthattam .

fortisbarat 2010.07.27. 22:27:59

Ajjajj , szóval igen , eszembe jutott még , hogy a halál nem jelenti az álom végét .Megtörtént már , hogy töbszőr is lelőttek és mindig visszakerültem az álom elejére .Magyarán ujrakezdés .
süti beállítások módosítása