Álomidő - a tudatos álmodásról

Hogy inspiráljon. Téged. Engem. Trükkök, tapasztalatok, élmények. Mert megtanulható. Lehetséges úgy elaludni, hogy közben tudatodnál maradsz, és amikor álmodni kezdesz, tudod, hogy épp álmodsz. És akkor... Bármi. Csak így egyszerűen: bármi, amit képes vagy elképzelni. Olyan valóság mint a "kinti", csak szót fogad neked. Mit szeretnél? Mi a három legféltettebb vágyad? Nem baj, ha lehetetlen. Nem baj, ha sose mondanád el senkinek. Utakat keresek arra a bolygóra, ahol az utazót élete legkülönösebb bulija várja. Érzed? :-) Jössz? :-)

Utolsó kommentek

  • álomontológus: Sziasztok! Nem tud valaki Záporról? Én nem voltam tagja az Álomműhelynek, de érdeklődve olvastam ... (2012.09.21. 14:31) Berobbanás
  • kergezerge: Ezt most hirtelen nem olvastam végig, csak erre guglizódtam, majd visszatérek, most csak annyit sz... (2012.04.05. 16:27) Képek, tisztelet, játék (ismét :-D )
  • Zápor.: Jó, jó, jó!! :-) Próbálkozz vele, Fortis! Örülnék ha láthatnám az álomrajzaidat! Az se baj, ha csa... (2011.09.05. 11:46) Képek, tisztelet, játék (ismét :-D )
  • fortisbarat: Nekem tetszetősek ezek a rajzok . Na csak a kézügyesség , azzal van számomra a baj . Kétbalkéz :) ... (2011.09.03. 15:46) Képek, tisztelet, játék (ismét :-D )
  • fortisbarat: Hú aztamindenit , de jó ez a kép ! És az álom maga is . Ezt a képet te festetted ? Nagyon tetszik ! (2011.08.24. 06:57) Zöld-arany falu és kerekasztal
  • Utolsó 20

Amikor Csányi Vilmos, David Sandström és Yoda az ágyamban pókerezett

2010.06.02. 12:41 Zápor.

Jelenleg A legfontosabb önfejlesztő könyvnek tartom, amit valaha olvastam. Mindenkinek kivételesen hasznos összefüggésrendszert világít meg, sokféle életterületen mással nem helyettesíthető erőforrás. Egy-két szigorúan szakirányú könyvön kívül ezt a könyvet ajánlom legerőteljesebb segítségként T.Á. szempontból:

Lee Pascoe: Tégy úgy, mintha... !

Miért? Mert működött. Vicces, de egyszerűen bejön a módszer, sokkal jobban, mint ahogy számítottam rá. Elsősorban tudatmegőrzéses elalvás közben, de a lefekvés előtti pár percben, a hajnali "köztes" felébredéseknél, és mentális gyakorlatokhoz is komoly segítség. Olyan teljesítményre tesz képessé, ami "magamtól" nem ment. Ez újra és újra bebizonyosodik számomra, pedig az első pár alkalommal igencsak csodálkoztam a módszer hatékonyságán.

Természetesen ahány ember annyi izlés szerinti felhasználás. Furcsa mód számomra jobban bejönnek a kitalált alakok, mert náluk a valóság nem korlátozza be a fantáziámat, kevésbé tesz érzelmileg cinikussá hogy az illető "nem létezik", mint az, hogy létezik, de "túl" emberi.. Az is roppantul felszabadítja az erőforrásaimat, ha tudom, hogy az adott személy nem is ember, mert így nem kell ragaszkodnom az emberi agy vélt korlátaihoz, eljátszhatom egy idegen létforma elmebeli képességeit. Üdítő élmény, és drasztikus hatásfoknövekedést kiváltó, egyszerű trükk. Vicces, de így van. Tapasztalat, pedig eleinte a létező, ma is élő személyek voltak többségben. Aztán elfogadtam, hogy a tudatalattimat nem ők motiválják első sorban, és erről a speckó étlapról az a legjobb, ha inkább ő válogat. :-)

 Sokszor pedig azzal érek el jobb eredményt, ha nem azt játszom minden képességemet összeszedve, hogy Ő vagyok, hanem hogy itt van velem, és segít a tanácsaival, véleményével, tímmunkában dolgozunk, ma ő a személyi edzőm. Volt olyan nap, mikor kb. óránként végeztem egy "mentáltréning" nevű gyakorlatot. Ezt edzők, sportpszichológusok alkalmazzák, sprtolók felkészítésénél. Én arra használtam, hogy néhány emlékezetes, de sikertelen elalvást újból, képzeletben felidézve helyesre váltott cselekvéssel sikeres kimenetelűre "írjak át". Erről biztosan beszélek majd még, mert izgalmas és hasznos, most csak annyit, hogy ilyenkor a lehunyt szemhéjai mögött az ember lelassíthatja, megállíthatja, visszapörgetheti a történéseket, hogy felfedezze és megváltoztassa azt a pár momentumot, amit érdemes. Itt hívtam segítségül olyan "mitológiai alakokat", akiknek mélyen hiszek a szakértelmében és az intelligenciájában. Csányi Vilmos etológus, sokat foglalkozott az emberi viselkedéssel is, és emberi elme témában a számomra jelenleg leghitelesebb mester. Yodát nem kell bemutatni, David Sandström pedig a kedvenc sorozatom karcos modorú, makacs tudós zsenije.

Rá pl. nagyon emlékszem, ahogyan abba az elalvásba tértünk vissza együtt, amit úgy rontottam el, hogy elragadta a figyelmemet egy váratlan, elemi álomfoszlány. Egy hatalmas búzaszem zuhant be egy dupla, üveges teraszajtón, és a szobát, amiben álltam, hirtelen, óriási csörömpöléssel beterítették az üvegszilánkok. Na, ez vitte el a figyelmemet, és innentől valós, de nem tudatos álommá vált az élmény. Úgyhogy, újra felidézéskor David itt állította meg a jelenetet. Most is látom, ahogyan jellegzetes modorában, karizmatikusan magyaráz, miközben járákál, és a kezével elhajtja az útjából a levegőben megállt, lebegő üvegszilánkokat.

Szóval, a nap, sok mentáltréninggel, ezzel a három "személyi edzővel", és üdítően eltérő, de egyaránt bölcs útmutatásaikkal. Aztán mikor ténylegesen aludni mentem, és először becsuktam a szemem, annyira benne volt már az agyam a mentáltréningekben, hogy automatikusan továbbpörgött, mint a lendkerekes autó: Lehunytam a szemem hogy aludni fogok, és abban a pillanatban láttam mindhármukat, ahogy az ágyam mellett állnak csendben, hisz ők most "kint maradnak", tényleges álomba már nélkülük fogok belépni. Egy tört másodpercnyi egymásra pillantás után leültek a két szivacsom közül arra, amelyiken épp nem aludtam, és még láttam, amint David szó nélkül előhúzza a kártyapaklit a farmeréből, az arckifejezésével kérdez, a másik kettő mosolyogva bólogat...

1 komment

Címkék: hozzávalók

A bejegyzés trackback címe:

https://tudatosalom.blog.hu/api/trackback/id/tr692050527

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

fortisbarat 2010.07.20. 11:26:14

Köszi az ajánlást , utána nézek ennek a Tégy úgy mintha könyvnek !
süti beállítások módosítása